Muzikos, šokio ir vaizdo spektaklis „beTONO“

Balandžio 15 dieną garsūs Šiaulių regiono menininkai (kompozitorius,  šiuolaikinio šokio choreografas ir šiuolaikinio meno skulptorius, dailininkas) Lietuvos žiūrovui teismui pristatė  muzikos,  šokio, vaizdo spektaklį  „beTONO“.


Trijų skirtingų meno šakų tarpdisciplininis darbas spektaklio „beTono“  forma (oficialus puslapis čia)premjera įvyko  Valstybinio Šiaulių dramos teatro mažojoje salėje balandžio 15 d. 18 valandą.

Kuo įdomus spektaklis?

  • Spektaklyje panaudota japoniškojo buthoho šokio („Butoh šokis“ filme čia)  elementai primenantys apie gimimą ir mirtį. Šoko  Andrius Pulkauninkas (nuoroda į interviu), šiuolaikinio šokio choreografas, aktorius, režisierius, rašytojas ir jo kolega.

Vaizdo įrašuose galite pamatyti spektalio  fragmentus, skambant kompozitoriaus, būgnininko G. Gascevičiaus muzikai.

  • Choreografo A. Pulkauninko mistinis šokis prie medžio čia
  •  A. Pulkauninko  kolegos butoho šokėjo improvizacijos prie grojančio būgnininko G. Gascevičiaus čia
  • Dramatiškas šokis prie medžio čia

Įdomesnės nuotraukos iš spektaklio.

 

Filme A. Pulkauninko ir kolegų ruoštas šiaulaikinio šokio spektaklis čia

Vaizdo įraše kompozitorius, būgninkas G. Gascevičius groja tradiciniais ir netradiciniais instrumentais čia

Būgnininkas G. Gascevičius groja profesinaliais būgnais, o choreografas A. Pulkauninkas šoko butoho šokį spektaklio įraše čia

G. Gascevičius nuotraukoje repetuoja prieš šį spektaklį su tradiciniais ir netradiciniais instrumentais.

  • Betono poeziją, dinamiškas vizualizacijas kūrė profesionalus menininkas Dainius Trumpis (nuoroda į D. Trumpio interviu),  vizualaus, šiuolaikinio meno atstovas, rengiantis parodas Lietuvoje bei užsienyje ir dalyvaujantis įvairiuose tarptautiniuose grupiniuose projektuose (dailininko darbus galite įvertinti čia).

D. Trumpio spektakliui sukurtos vizualizacijos ir scenografija.

 

 

  • Spektalio metu  sukurta dinamiškai kintanti  gamtinių bei industrinių motyvų sintezė per muziką, šokį, įrašytis gamtos garsus vizualizacijas, šviesos ir šėšėlių žaismę.
  • „BeTono“ metu  vaizdas bei judesys   aktyvuotas naudojant tradicinių ir netradicinių mušamųjų instrumentų (profesionalių būgnų, lėkščių, šluosčių) ir įrašytų garsų (paukščių čiulbėjimo, grandinių žvangesio,  pavienių frazių pakeistų kompiuterinėmis programomis)  pagalba.
  • Spektalio metu  sukurtas savitas pasaulis, kuriame ieškoma prasmės prie medžio, muzikos instrumentų, kopėčių, taikinio.

 

Spektalio įrašo fragmentas skambant mušamiesiems instrumentams ir šokėjams šokant butoho šokį čia

Renginio organizatoriai taip pristatė spektaklį:

„Pasaulis kuriamas ir griaunamas vienu metu, kuris yra gimimas per kančią ir nuolatinis atsinaujinimas per mirtį. Garsas, kuris užburia, suvysto ir atpalaiduoja, judesys, kuris nuginkluoja gyvenimo dantračius, tonas, kuris išnyksta betoninėje tuštumoje. Tai betono poezija, chaoso malonumas išsprogdinantis smegenis nesuvokiančiajam ir sukoncentruoja erdvę ir laiką tik į duotąjį momentą. Niūrus grožis, ne dinamiškas siautulys, grąžinantis viską į čia ir dabar. Nėra kitų interpretacijų, nėra kitų sprendimų, nėra juodo ir balto – yra tik pilkas betonas.“ Šaltinis

Išsamiau apie spektaklį  čia

Paruošė Aurimas Nausėda

 

Įrašas paskelbtas temoje Menas Šiauliuose, Muzika Šiauliams, Renginiai Šiauliuose ir pažymėtas , , , , , , , , .Išsisaugokite pastovią nuorodą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *