Muzikinis projektas „Trintukas prieš tikrovę“

trintukas2016 metais Šiauliuose susibūrę muzikantai ir aktoriai sukūrė muzikinį projektą „Trintukas prieš tikrovę“. Jau antrus metus  muzikiniu projektu siekiama priminti aktualias miestiečiams problemas panaudojant aktoriaus vaidybą, tradicinius ir netradicinius instrumentus,  garsių Lietuvos ir pasaulio rašytojų tekstus.

„Trintuko prieš tikrovę“ narių komentarai apie kūrybos prasmę filme čia

2017 m. kovo 25 d. „Trintukas prieš tikrovę“ pristatė savo kūrybą festivalio „Kino pavasaris 2017″ žiūrovams. Buvo atliktas kūrinys  „Pietinio manifestas“ (teksto autorius –  rašytojas, literatūros kritikas Rimantas Kmita)  Vaizdo įrašas čia

Gruodžio 2 dieną 18 valandą  Šiaulių dailės galerijoje festivalio „VIRUS’ 21“ metu   grupės „Trintukas prieš Tikrovę“ nustebino šiauliečius kūrinio muzikiniu kūriniu „****za periferiniu žvilgsniu“.  Kūrinyje bus aktorės ir muzikantų  interpretuojami daugiau nei 11 rašytojų  ( Gintaro Beresnevičiaus, Sigito Parulskio, Jurgos Ivanauskaitės, Mindaugo Nastaravičiaus, Rimanto Kmitos, Alvydo Šlepiko, Gintaro Grajausko, Bruno K. Öijer, Vitalijos Pilipauskaitės-Butkienės, Eugenijaus Ališankos ir kitų autorių)  tekstai naudojant muzikinio teatro,  performanso,  laisvojo džiazo, tradicinių ir netradicinių instrumentų skambesį. Videoįrašas čia

Kūrinio pavadinimas pasirinktas relijotyrininko, rašytojo G. Beresnevičiaus novelės „Moterų pasaulėžiūros bruožai“ tekstas:

„Sunku net pastebėti tikrąją moterų išvaizdą. Tirti moteris geriausia periferiniu regėjimu. Gerai pasitreniravus, galima pastebėti, kad apie jas zuja nedideli padarėliai – vieni sparnuoti, panašūs į drugelius, kiti pūkuoti, maži ir panašūs į kamuoliukus. Kokiu būdu pastarieji laikosi ore, neaišku. Šios būtybės vadinamos za ir grakais.“. Visą tekstą rasite čia

 

Išsamiau apie būsimą renginį straipsniuose:

  1. Šiaulių miesto naujienų portalo straipsnis čia;
  2. Muzikinio tinklalapio „Radikaliai.lt“ straipsnis čia
  3. Festivalio „VIRUS’21“ programa čia

2016 metų birželio 2 dieną paskelbta  „Trintukas prieš Tikrovę” (aliuzija į Švedijos poeto  Bruno K. Öijerio citatą  „Mano trintukas prieš jūsų Tikrovę”) daina  bliuzo ritmu  „Radviliškio bliuzas” sukurta naudojant Klaipėdos  poeto G. Grajausko eilėraščio „Radviliškio bliuzas“ tekstą  (poeto eiles galite paskaityti čia), marimbos, vibrofono, virtuvinio plaktuvo („mikserio“) garsus.

„Trintukas prieš Tikrovę“ dalyvavo projekte „Šiauliai gyvai“. Išsamiau čia

Muzikinio projekto oficialus tinklalapis čia

Poeto G. Grajausko eilėraščio  tekstą apie nelaimingą meilę, emigraciją  skaitė aktorė Monika Šaltytė, marimba, vibrofonu grojo  būgnininkas Gintas Gascevičius (grupės „Bix“, „Sisters on wire“ narys), klavišiniais instrumentais – garso prodiuseris Gintaras Dzidolikas.

Videoklipą rasite čia

G. Grajausko eilėraščio „Radviliškio bliuzas“ tekstas toliau.

Radviliškio bliuzas

 pats gražiausias buvo
visam miestely – ir aukštas,
ir nekvailas, o jau šypsena
šypsena; mergos tik ratais ėjo

turėjau plaukus iki šiknos,
tai buvom pora anuomet,
paskui kai išlėkė užsidirbt,
tai ir suvisam

vedė tokią airę, našlę su dviem
vaikais: nuotrauką atsiuntė,
stovi visi išsišiepę tam
savo Dubline

vis vadina mane drauguže
ir laiškus vis rašo, o kartą žinutę
atsiuntė: „Mesk tu ta meslina
gyvenima, visi normalus jau cia“

parašiau: „zinai man tai
geriausia savo karste“ –
ir dar taip kvailai susimoviau –
nu krašte, ne karste gi

kad ne tiedu vaikiūkščiai,
pėsčia nueičiau,
visai tai Airijai snukį
nagais išakėčiau!

Šaltinis

Kodėl pasirinktas  grupės pavadinimas „Trintukas prieš tikrovę“?

Grupės narių atsakymas interviu čia

Dar vieną atsakymą rasime G. Grajausko interviu ištraukoje:

– Esate minėjęs, kad save laikote ne ekstazių, susijusių su fantazija, bet intymumo, vaizduotės, kaip savotiško strategijos meno, patirties struktūrinimo ir sisteminimo galios, specialistu. Vienu iš rinkinio „Naujausiu laikų istorija: vadovėlis pradedantiesiems“ skyriaus epigrafu pasirinkote Bruno K. Öijerio citatą: „mano trintukas / prieš /jūsų tikrovę“. Trintuko metafora man atrodo tinkama, šmaikšti ir kiek netikėta, lyg panaikinanti, paneigianti minėtojo strategijos meno galimybę. Ar priešingai – ištrinti tam, kad būtų galima susisteminti, išgauti kuo grynesnius pavidalus, formas, mintis? Tarsi vaizduotė perimtų trintuko funkcijas?

 

– Na, diversija taip pat yra strategijos meno rūšis – nors gal veikiau taktikos… Šiaip Jūs teisingai supratote. Tas Öijerio minimas trintukas, kurį turiu ir savo arsenale, visiškai nesikėsina į tikrovės pamatus. Atvirkščiai – jis trina netikrus dalykus, apsimetančius tikrais. Trina – imkim taip ir pavadinkim – masinę tikrovę, kuri kas akimirką audžiama iš konvencijų ir stereotipų, iš surogatų ir sirnuliakrų, iš truizmų ir banalybių. Trintukas, ištrinantis visus-iš-anksto-paruoštus-atsakymus. Ir vaikiškas žaidimas su žodžiu – taip pat, beje, trintukas. Tik nereikia vaitoti, kad trintukui pasidarbavus nieko nelieka. Gal iš pradžių taip ir atrodo – baugu ir tuščia, bet geriau įsižiūrėjus paaiškėja: ogi viskas savo vietose. Nė viena iš tiesų turėta vertybė iš jūsiškės sistemos neprapuolė.
Rašytojai su trintukais: gražus įvaizdis. Gal tokie ir turėtų būti XXI a. rašytojai – ne su „laptopais“, ne su žąsies plunksnomis, bet su trintukais.
Diversantai, kasnakt paslapčia pasilypėjantys ant parko suolelio ir trinantys neono kaligrafiją. “

Šaltinis

„Trintukas prieš tikrovę“ narė Aktorė Monika Šaltytė šiauliečius stebina garsiai skaitydama įdomius tekstus:

  • Poeto M. Martinaičio tekstas apie Kukučio moterį čia
  • Poeto M. Martinaičio tekstas apie Kukučio trobą čia

Perkusininkas G. Gascevičius pasisako apie muzikos svarbą miestiečiui (straipsnis čia), kuria muzikinius projektus (nuoroda čia), groja grupėse „Kitava“ (nuoroda), „Bix“ (nuoroda).

Paruošė Aurimas Nausėda

 

Įrašas paskelbtas temoje Muzika Šiauliams ir pažymėtas , , , , , .Išsisaugokite pastovią nuorodą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *